“The Arts Re-armament " - The start of the revolution is quite simple.
Qualia called "art"
This is an outnomier for us.
Hey, Negri
I want you to pay attention to you,
It is exactly this new psychology.
THE REGION The reconstruction of the "house" and "district" is an outmoire for us. It is an installation called "public squat" that aimed at diversion of vacant houses and the establishment of autonomy right that law and tax do not pass through violence.
But this is not an art movement in the world of knowledge, it is an art movement using "diversion" by Deng Situaionists = Diturunan.
Let's start with 'Assembling', gathering the simplest things.
THE REGION The reconstruction of the "house" and "district" is an outmoire for us. It is an installation called "public squat" that aimed at diversion of vacant houses and the establishment of autonomy right that law and tax do not pass through violence.
But this is not an art movement in the world of knowledge, it is an art movement using "diversion" by Deng Situaionists = Diturunan.
Let's start with 'Assembling', gathering the simplest things.
That's why, for this wonderful new adventure
I am inviting you to leave with us.
We are pursuing exploration while being very confused. But we are convinced that these years of terrorism and disasters will make it possible for us to discover new dimensions of existence anyway.
Understanding what is "art" is also to understand the following things.
The root of the cause of the crisis situation in Japan is the "home", and from the perspective of "rebuilding the house and the district" on a global scale, we should initially make the shape of "house" all the beginning .
The strength of "home" is that you can make any small piece of it until you can completely surround it, that it lives inside the existence .
And "art" does not require any concrete existence, always ahead of all decisions of value creation is "art".
As a community of individuals, unless "art" exists inside the "house" as a public sphere, it is simply "knowledge of lanterns" such as "Linguistic linguistic expression" of "scholars" and "parliamentarians".
Continuing "art" that does not show concrete society as it is will bear the new act of atonement against the future. Society is not just a political power relationship or a power device, it occurs in the relationship between entities that believe it. There is nothing in Signe such as Morris's "Arts and Crafts", Voice's "Social Sculpture" and "Art Expansion", Tsurumi's "Limited Art". And the answer was HECP's home architecture and district region.
Our struggle against the demon "complete worship" that nests in Japanese society that began in the 1970s, that is, the problem of qualia called "perfect" was a magnificent proposition that we were confronted with.
It is "humanities" (overwhelming aesthetics) that is not a commu- nity or a liberalism, which forms human rights, the environment, the joint, and the public.
In other words, this is the work of "art".
We finally got to the very core of this problem.
『芸術再武装』ー革命のスタートはじつに簡単だ。
「芸術」というクオリア
これは僕たちにとってのアウトノミアなんだ。
ねえ、ネグリ
きみに注意してもらいたいのは、
まさに、この新たな心理なんだ。
THE REGION 「家」と「地区」の再構築は僕たちにとってのアウトノミアなんだ。それは、法も税も暴力を通さない空家転用と自治権の確立を目指して行われた公共的スクウォットというインスタレーション。
でも、これは知識の世界の芸術運動ではなく、無名のシチュアシオニスト人々による「転用」=ずらし(ディトルヌマン)を使った社会運動なんだ。
「アッサンブラージュ」、最も単純な物事を寄せ集めることから始めてみようじゃないか。
だからこそ、この素晴らしい新たな冒険に
僕たちと一緒に出発しようって、きみを誘ってるんだよ。
僕たちはとても混乱しながら探求を進めているんだ。でも、僕たちはこう確信しているんだ、このテロや災害の続く何年かは、なにはともあれ、僕たちが存在の新たな次元を発見することを可能にしてくれるだろう。
「芸術」とはなにかを理解するということは、次のことを理解するということでもあるんだ。
日本の危機的状況の原因の根本は「家」にあって、地球規模での〝家と地区の再構築〟の観点から、初発的に「家」の形象を全ての始まりにするべきなんだ。
「家」の強みは、それが存在の内部に生きているということ、存在を完全に包囲することができるようになるまで、そのどんな小さな欠片をも自分のものにすることができるということなんだ。
そして、「芸術」はいかなる具体的存在も必要とはせず、価値創出のすべての決定に対して、つねに先んじるのが「芸術」なんだ。
個人個人の共同体として、公共圏としての「家」の内側に芸術が実存しなければ、「学者」や「議員」のランガージュ言語表現など単なる「豆知識」にすぎないんだ。
このまま社会に具体的形象を示さない「芸術」を続けることは、未来に対して新たな贖罪のアクチュアルを負うことになるんだ。社会は単なる政治的な力関係や権力装置ではなく、それを信じる主体同士の関係の中で発生するものなんだ。モリスのアーツアンドクラフツ、ヴォイスの社会彫刻や芸術の拡張、限界芸術などというシーニュでは何も変わらないんだ。
そして、その答えがHECPの家アーキテクチャと地区リージョンだったんだ。
1970年代から始まった日本社会に巣食う「完全崇拝」という魔物に対する僕たちの闘争は、つまり、「完全」というクオリアの問題は、僕たちに突きつけられた壮大な命題だった。
人権、環境、共同、公共を形象するのは、コミュニズムでもリベラリズムでもない、圧倒的な美意識を持った「humanities」(ヒューマニティーズ)だったんだ。
つまり、これは「芸術」の仕事なんだ。
僕たちはようやくこの問題の核心にたどりつくことができたんだ。
0コメント